Ostatnie lata przyniosły w branży bezalkoholowej nowy trend: tworzeniem bezalkoholowych marek zainteresowali się celebryci z Australii czy Stanów Zjednoczonych. Zjawisko zwiększonej popularności bezalkoholowych win, napojów bez procentów czy drinków bezalkoholowych z wykorzystaniem produktów sygnowanych przez takie gwiazdy jak Blake Lively, Bella Hadid czy Travis Barker dotarło zza obu Oceanów już do Polski.
Napoje i wina bezalkoholowe — rosnący trend wśród celebrytów
Segment napojów bezalkoholowych osiągnął w ostatnim czasie nowy wymiar dzięki osobowościom show-biznesu, które zainwestowały swoje wizerunki w tej kategorii produkty. Do tej pory znane nazwiska i twarze przekonywały nas głównie do produktów z branży beauty takich jak: perfumy, kosmetyki czy luksusowa odzież. Rosnąca popularność zdrowego trybu życia, równolegle z trenującym zainteresowaniem alternatywami dla alkoholu sprawiły, że napoje bez procentów i drinki bezalkoholowe stały się atrakcyjnym obszarem inwestycji gwiazd.
Dlaczego produkty bez alkoholu, takie jak wino bezalkoholowe czy bezalkoholowe aperitify przyciągają celebrytów? Czy za tworzeniem kolejnych marek napojów 0% stoi faktyczna zmiana w nawykach konsumenckich czy czysto biznesowa kalkulacja? W tym artykule przyglądamy się kilku rodzajom produktów bez alkoholu, sygnowanym przez zagraniczne gwiazdy i próbujemy odkryć, co stanowi o ich sukcesie.
Drinki bezalkoholowe to nie moda — to społeczna i pokoleniowa zmiana
Ostatnie kilka lat zmian w nawykach żywieniowych i stylach konsumenckich przyniosły pojawienie się w obiegu celebryckich suplementów czy produktów dietetycznych. Do tego grona dołączyły również marki bezalkoholowych win czy aperitifów bezalkoholowych. Bezalkoholowe marki celebrytów zyskują na popularności z uwagi na co raz większa część populacji, która deklaruje abstynencję, wybiera tzw. “uważne picie” czy bycie “sober curious”. Statystyki pokazują, że są to głównie przedstawiciele generacji Z (urodzonych po 1995 roku), którym alkohol kojarzy się głównie z wrażliwością i niepokojem. Około 30-letnie gwiazdy, które otwarcie zrezygnowały z picia alkoholu to m.in. Bella Hadid, Zac Afron, Miley Cyrus czy Blake Lively. Niektóre z nich, zdecydowały się pójść krok dalej i w oparciu o życiowe decyzje, stworzyć biznes oparty na produkcji napojów funkcjonalnych czy czy sygnowania bezalkoholowych drinków.
Znane osobowości ze świata kultury, sztuki czy mody widzą w tej tendencji szansę na wykorzystanie (i monetyzację) swojego wizerunku i coraz śmielej promują produkty wpisujące się w ten trend. Jednocześnie marketingowcy i PR-owcy gwiazd budują komunikację marek osobistych w oparciu o doświadczenia, wartości czy historię. Autentyczność jest jednym z kluczowych czynników dla których gwiazdorskie marki bezalkoholowego wina, funkcjonalnych napojów, drinków bezalkoholowych na bazie spirytów 0% czy aperitifów bezalkoholowych są tak popularne.
Kate Perry i jej aperitify bezalkoholowe De Soi
Amerykańska piosenkarka stworzyła luksusową markę aperitifów bezalkoholowych De Soi. Perry swoje produkty kieruje do konsumentów, którzy chcą w elegancki i wyrafinowany sposób świętować, a jednocześnie świadomie rezygnują z alkoholu. De Soi to marka inspirowana francuską tradycją kulinarną, bezpośrednio czerpiąca ze świata botaniki. W ofercie De Soi są bezalkoholowe aperitify, które zamiast alkoholu proponują wyszukanym podniebieniom doznania za pomocą nieoczywistych połączeń smaków np. nut pomarańczy i kurkumy (“Golden Hour”) czy lawendy i śliwki (“Purple Lune”).
Blake Lively i linia bezalkoholowych mikserów Betty Buzz
Aktorka wypuściła na rynek linię gazowanych napojów bezalkoholowych Betty Buzz, które mogą być pite samodzielnie lub stanowić podstawę drinków bezalkoholowych. Lively stawia nacisk na naturalne, wysokiej jakości składniki, prostotę smaków a jej produkty są wegańskie i koszerne. Jak przyznaje celebrytka, chciała stworzyć produkt, który sama z chęcią będzie pić w domu. Obiecuje swoim klientom doświadczenia “jednoznacznie prawdziwe, nieskomplikowane i pyszne”. Dużym sukcesem marki jest jej identyfikacja wizualna i design. Produkty Betty Buzz wyróżnia charakterystyczna “instagramowa” estetyka, podbijająca media społecznościowe i konta nie tylko amerykańskich “it-girls”.
Bezalkoholowe wino musujące Kylie Minogue
Australijska piosenkarka pop od kilku lat rozwija własną markę eleganckich win, zdobywając uznanie branży winiarskiej, krytyków i koneserów. Jesienią 2022 roku, w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie alternatywami dla alkoholu, Minogue poszerzyła swoją ofertę o dwa bezalkoholowe wina musujące. Orzeźwiające różowe wino bezalkoholowe “Sparkling Rose” charakteryzujące się delikatnym aromatem truskawek i malin, a rześkie białe wino bezalkoholowe “Sparkling Blanc” — delikatnymi nutami jaśminu. Oba wina bezalkoholowe z portfolio Minogue są obietnicą najwyższych standardów i wyrafinowania dla tych, którzy “szukają odrobiny elegancji w każdym kieliszku”.
Napoje funkcjonalne z adaptogenami Kin Euphorics od Belli Hadid
Supermodelka Bella Hadid wraz ze wspólniczką Jen Batchelor weszły na rynek napojów funkcjonalnych z marką Kin Euphorics. To produkty, które zawierają w sobie mieszankę adaptogenów, substancji botanicznych i nootropiki — składników, które zrewolucjonizowały rynek wellness. W DNA marki są takie wartości jak klarowność czy spokój oraz obietnica kreatywności bez kaca czy wahań nastrojów. Modelka od kilku lat otwarcie opowiada o swoich stanach lękowych i depresji. Przekaz zawarty w marce Kin Euphorics jest więc dodatkowo poparty przesłaniem normalizacji zdrowia psychicznego. Napoje funkcjonalne z adaptogenami, jako alternatywa dla alkoholu czy kawy, dzięki zawartym składnikom korzystnie wpływają na nastrój, poprawiają koncentrację, ułatwiają pracę jelity czy spokojny sen. Z dobroczynnych właściwości ekstraktów z grzybów medycznych (sopłówki jeżowatej i cordyceps militartis) korzysta rodzima polska marka napojów funkcjonalnych z adaptogenami Shroom (“Shroom Power” czy “Shroom relax”).